متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است آموزش‌های تخصصی یک‌ساله برای زوجین در آستانه ازدواج برگزار می‌شود هزینه‌کرد ۱۳۴۶ میلیارد تومان برای بیمارستان رضوی از سال ۱۳۹۹ تاکنون
سرخط خبرها

کشف هزار و ۵۳۶ کیلوگرم گوشت فاسد در مشهد + عکس

  • کد خبر: ۱۶۴۸۷۸
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
کشف هزار و ۵۳۶ کیلوگرم گوشت فاسد در مشهد + عکس
ماجرای کشف هزاران کیلو گوشت فاسد، شبکه سلامت مشهد را شوکه کرد.

محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ مرد جوان به تته پته افتاده بود؛ البته وقتی که دستبند دور دستانش حلقه زد. او هر روز از صبح زود یک‌تنه در کارگاهی مخفیانه، اقداماتی شرورانه را مدیریت می‌کرد که تاوان آن را شهروندان با ازدست‌دادن سلامتشان خواهند داد. جوان بیست‌وهشت‌ساله مدعی بود که او را اشتباهی گرفته‌اند و فقط یک فعال اقتصادی است که برای اقشار فرودست جامعه اقدامات انسان‌دوستانه انجام می‌دهد.

اما واکاوی فهرست مشتریانش نشان داد که منظورش از افراد فرودست، همان مالکان متخلف فروشگاه‌های بزرگ مواد پروتئینی و رستوران‌ها هستند. او وقتی دید حنایش رنگی ندارد، باز مدعی شد که این کار‌ها را قانونی انجام داده است، اما بازرس‌های بهداشتی و سازمان جهاد کشاورزی آب پاکی روی دستش ریختند. هم‌زمان با دستگیری این فرد، از باغ‌ویلایی که او در آن فعالیت می‌کرد، هزاران کیلو گوشت چرخ‌کرده فاسد و غیرقابل‌مصرف که آماده توزیع روزانه در بازار بود، کشف و ضبط شد.

یک تماس هوشمندانه

کشف هزار و ۵۳۶ کیلوگرم گوشت فاسد در مشهد + عکس

ماجرای مشکوک توزیع مواد پروتئینی در یکی از روستا‌های اطراف مشهد، پیش از اینکه توجه نیروی انتظامی و کارشناسان بهداشتی را به خود جلب کند، توجه شهروندان را به‌همراه داشت تا جایی که شهروندی در تماس با پلیس ۱۱۰ اعلام کرد که در همسایگی باغ‌ویلایشان واقع در جاده روستای شیرحصار، تقریبا هر روز وانت‌نیسان‌های یخچال‌دار مقابل ویلایی می‌ایستند و پس از بارگیری بسته‌هایی مشکوک آنجا را ترک می‌کنند.
مشکوک‌بودن موضوع موجب شد سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، مأموران پاسگاه سلطان‌آباد را برای رسیدگی به این گزارش مأمور کند.

تحقیقات نامحسوس از جرمی محسوس

تحقیقات نامحسوسی درباره این موضوع و باغ‌ویلا آغاز شد. مأموران با رصد‌های میدانی متوجه شدند که افرادی درون این چهاردیواری گوشت‌های غیربهداشتی تهیه و توزیع می‌کنند.
گروه رسیدگی‌کننده پرونده برای محکم‌کاری، مستندنگاری کرد تا هیچ جای شک‌وشبهه‌ای در این میان باقی نماند. هم‌زمان نیز باتوجه‌به سلامت شهروندان، بلافاصله موضوع به شبکه بهداشت و جهاد کشاورزی گزارش داده شد و بازرسانی برای بررسی میدانی وارد عمل شدند.
مأموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضایی و دریافت مجوز‌های لازم، پیش از ظهر دیروز (جمعه) در عملیاتی غافل‌گیرانه وارد این مخفیگاه شدند.

کشف هزاران کیلو گوشت فاسد

مأموران انتظامی و بازرسان بهداشتی در بازرسی از محل، ۱۵۳۶ کیلوگرم گوشت چرخ‌کرده بسته‌بندی‌شده از یک فریزر بزرگ و خودرو نیسان یخچال‌دار کشف کردند. بررسی کارشناسان اداره بهداشت و دام‌پزشکی نیز نشان داد گوشت‌های چرخ‌کرده ترکیبی از ضایعات مرغ شامل گوشواره‌های مرغ، سنگدان و چربی حیوانی است.
در بررسی‌های بیشتر پلیس مشخص شد این فرد سودجو که غرفه توزیع گوشت دارد، پس از تهیه ضایعات مرغ و گوشت از کشتارگاه‌ها، با دستگاه‌های صنعتی این ضایعات را چرخ می‌کرده و پس از بسته‌بندی، آن‌ها را بین رستوران‌ها و فروشگاه‌های پروتئینی شهر مشهد توزیع می‌کرده است.

سود هنگفت با خطر جانی برای شهروندان

در ادامه، مشخص شد که گردانندگان این کارگاه غیرمجاز، با تبلیغات گسترده از طریق یک کانال تلگرامی مبنی بر توزیع گوشت چرخ‌کرده ارزان، سود هنگفتی را با به‌خطر‌انداختن سلامت شهروندان به جیب زده‌اند.
به‌گفته فرمانده انتظامی مشهد، تاکنون یک متهم بیست‌وهشت‌ساله در این پرونده دستگیر شده است که هیچ سابقه کیفری ندارد. سرهنگ احمد نگهبان ادامه داد: تحقیقات برای شناسایی دیگر زوایای پنهان این پرونده و شناسایی و دستگیری هم‌دستان متهم ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->